Le och visa mig tuttarna nu då.

Jag sitter hemma hos Becka idag igen och hon är fortfarande sjuk. Det suger det är t.o.m nästan så att jag lider med henne. Jag hoppas att ni tog åt er av min skrattlista som jag gjorde igår. Om inte så får ni vara tråkiga eller helt enkelt hitta något roligare att skratta åt. Men kom ihåg att skratt förlänger livet.  Men kom ihåg att gladhet också smittar. Genom att vara glad så blir alla andra glada. Så därför gör jag ytterligare en lista för er sura och tråkiga människor därute.

1. Gå rakt i ryggen och sträck ut bröstet. Genom att gå rakryggad och med bröstet famåt så visar du redan då att du är glad och öppen för mycket. Eftersom i mitten av bröstet så finns det en punkt som kallas för gladpunkten.

2. Le. Bara genom att le så visar du att du är glad och det smittar av sig.

3. Hälsa på folk. Le och säg hej till folk som du möter. Även om du knappt känner dom så blir dom glada. Men kom ihåg att le. Och le inte för mycket. Man vill ju inte att folk ska tro att du är en galen stalker som är förälskad i dom eller något annat konstigt.

4. Erbjud dej att hämta något. Om du t.ex. ska hämta ett papper i skolan, fråga om någon annan i din klass behöver ett papper.

5. Det viktigaste av allt. Tänk posetivt, tänk att ingenting i världen kan stoppa dej. Då får man bättre självförtroende och blir genast gladare. Det ska då inte heller gå överstyr, du ska tänka att du är bäst, inte påpeka det och titta ner på alla andra.

Ja det var en enkel lista på hur du och andra kan bli gladare. För visst är det underbart att vara glad? :)

Pusshej, Alx <3

Kommentarer
Postat av: dilanamin

Svar: Åhh tack så jättemycket :) Det värmer verkligen ska du veta!

Puss.

2009-02-17 @ 19:41:05
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Frida

tack så mycket sweetie;*<3

2009-02-17 @ 20:31:51
URL: http://fridaisfine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0