Några dagar i Kläppen.

31-01-09

klockan är 15.50 och jag sitter på övervåningen i vårat hus. vi har inte gjort så mycket alls än.

Jag lämnade huset 8.20 för att åka hem till Thomas och Västerås och sedan fortsätta våran resa längre upp i vårat avlånga land. Och bilen blev mer än fullpackad. Thomas fick i stort sätt spela tetris i bagage luckan och när den var proppad så vart det baksätet. Sen rakt igenom hela bilen så låg mattes snowboard. Men vi klarade oss gott och väl med platsen vi fick. Det gick fort att åka upp och påvägen stanna vi på ett hotell och käkade lunch bufé i en liten by. Men jag vet inte om man riktigt kan kalla det för buffé. Det var snarare ät hur många köttbullar du vill. Och det var inte det godaste som fanns faktiskt.

Ja och när vi kom hit så packade vi in alla saker i huset och chillade ett tag. Och jag måste säga att vi har ett skit gulligt hus med många sängar :)

Och backarna ska vi inte prata om, från marken så ser de både livsfarliga och sköna ut. Så det kommer nog gå fina fisken imorgon.

Och efter vårat lilla hus besök så begav vi oss ner till receptionen o kolla lite i skidshoppen och sen åkte vi lite. Och nu, ja nu sitter jag ju här. Men imorgon då jävlar. :)

Pusshej, alx <3




31-01-09 # 2

Okej nu är klockan 19.44 men det känns som om den börjar närma sig slutet utav dagen och övergå till natt. Men det är ett tag kvar tills dess. under dessa 4 timmar så har jag inte gjort annat än att setat i stugan, kollade en film som gick på tv och sedan vart det lite andra program och bus med matte och Ewelina. Det vart middag som bestod utav korv med bröd och mackor. Mycket enkelt och mycket gott.

Morgon dagen kommer att bli fullspäckad och tidig om något för halv nio så ska vi ner och hyra skidor och fixa liftkortet och sedan kolla in backarna som finns. Och jag är peppad om något. Jag barar längtar tills man får på sig skidorna och tar liften upp för att sedan kasta sig ut för en backe. Och denna gången kan ju knappast bli mer misslyckad än förra året i Romme. För jag tror ju knappast att Harry John har planerat en skid semester hit, haha.

Men ja jag funderar på att faktiskt gå och lägga mig snart.

Pusshej, Alx <3



01-02-09

Klockan är 12.38 och jag har vart ute sen klockan halv 9. Dagen började med att klättra ner för den extremt farliga trappen som leder upp och ner mellan de två våningarna. Och sedan sätta sig i soffan i 5 minuter för att sedan klättra upp igen och klä på sig allt det man har på sig när det är ca: -20. Sen vart det frukost och sedan blev det till att åka ner och hämta ut skidor och pjäxor.

Sen var det bara att bege sig ut i backarna. Vi tog en knapplift upp för att komma till stolsliften och sedan begav vi oss upp för hela backen. Men jag hann knappt upp förs mitt hår hade blivit vitt och mina ögonfransar hade blivit 4 st vita ögonfransar.

Och efter att vi hade hoppat av och skulle börja åka ner så ramlar matte och hjälmen rulla iväg. Sen åkte vi ner en bit till. Men helt plötsligt så vart det en svart backe så jag och Lina vände och börade gå sidled uppåt eftersom vi inte var redo för en svart backe. Och sen tog vi en lite lättare backe ner. Sen åkte vi upp och ner och upp och ner. Över gupp och ut i skogen. Och Matte ramla, och han ramla. Och sedan åkte vi tillbaka till stugan. Och käkade lite piroger och pan pizza. Och nu sitter jag här i Linas säng och diskuterar galna kroater och "den illaluktande färgen".

Och nu så vill Matte upp i backarna igen. Och alla skriker ta det lungt.

Pusshej, Alx <3




01-02-09 #2

Okej nu är klocjan 18.33. Och första dagen i backarna är avklarad. Om jag ska vara ärlig så har jag blivit grymmt feg och har inte åkt en enda svart backe. Men farten börjar ordna sig och imorgon tänkte jag köra lite hopp. Eftersom det inte vart några idag förutom de små guppen som man åker på så att det kittlar lite i magen. Ramlat har jag faktiskt inte heller gjort. Och ingen annan heller. Bara Matte och om vi alla har tur så kanske Matte kan ramla lite till så vi slipper det :)

Min ena pjäxa hade gått sönder lite men när jag skulle byta så verkade problemet vara löst och så var det inget mer om det. Ja just det, det hände en skit kul sak. Jag skulle hoppa på ankarliften och åka upp för baksidan av berget. Men jag hade ställt mej för långt ut och fick då inte tag på liften och kunde inte stoppa den under rumpan. Eller jag fick ju tag på den. Vilket resulterade i att jag kravlade mig fast i liften och åkte ända upp på toppen hängandes. Snacka om att man fick ont i arm musklerna xD.

Pusshej, Alx <3

tyvärr fick jag inte med alla dagarna eftersom batteriet i datorn laddade ur och jag orkade inte ladda den. Men jag kör en sammanfattning senare :)

Pusshej, Alx <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0