för mycket snor i en för liten näsa.

Ja nu sitter jag i skolan och jag har mediekommunikation och jag ska fixa den dramaturgiska kurvan till informationsfilmen som jag gjorde ett bildmanus till 2 veckor innan lovet. Jag hatar dramaturgiska kurvan. Och för er som inte vet vad det är så ärdet en kurva som man gör för att veta hur hjärnan kommer att reagera, i stort sätt. Det är svårt och förklara.

Precis som jag förutspådde inatt så blev jag förkyld. Och nu har jag absolut som rubriken lyder.... För mycket snor i en för liten näsa. Det här suger. När jag vaknade hade jag jätte ont i halsen och jag var jätte trött så jag tvingade mamma att göra en kopp te åt mig, vilket hon gjorde. Och jag drack och jag klädde på mig. Och det vart varma kläder, jag tänker på min kropp. Så det vart långkalsonger och en sån där tröja som man har under, som fungerar likadant som långkalsonger. Jag och Elina diskuterade vad det hette men vi kom inte fram till något bra svar.

Ja och innan jag tog bussen till skolan så passade jag på att ta mig en till kopp te. Mycket gott.
Och nu säger Sandra att långkalsongs-tröjan heter underställ. Och det var ju det som Elina sa och som jag tänkte. Men det var lika bra att fråga Sandra den jäveln.

Och nu är lektionen snart slut och då ska jag, Sandra och Elina till java och sen kommer även Becka och Ida och det skulle inte förvåna mej om Robin kom med han också. Ja det blir väl te på java. Och kanske påminna hon som jobbar att det heter honung.....En som jobbar kan inte svenska. Jag fattar inte vad hon gör där.
Vist det är klart att hon ska kunna få jobba, men på ett fik när hon inte kan svenska? det känns inte så bra.

men nu är jag färdig...
pusshej, alx <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0