Jul x2

Idag firade jag en till jul hemma hos Becka. Japp det låter konstigt det är sant. Men idag så firar alla Ortodoxer jul, om jag har fattat det rätt. Så efter skolan så åkte jag och Sandra hem till Becka. Eller ja efter skolan vet jag inte. Grejen är den att vi i stortsätt bara har haft en lektion idag. Och det var då våran inriktning, jag hade (textkommunikation / reklam) och sandra hade fotografisk bild. Sen vart det lunch och efter det hade vi Naturkunskap. Fast Jari ( våran lärare ) berättade bara om vad vi skulle göra under en tid fram över. Och vi ska jobba med astronomi. Och ungfär hela lektionen satt jag och frågade saker som "vad är ett svart hål", "vad var det för big-bang grej dom gjorde förut", "varför trodde alla att vi skulle dö"? och massa helt onödiga frågor.

Ja och efter naturkuskapen så vart det till att dra, för egentligen hade vi idrott, och jag och Sandra bestämde oss för att vara super coola och skolka. :O Nej riktigt så var det faktiskt inte. Grejjen var den att Jag fortfarande har ont i min fot, precis som jag har haft sen den 26 december, så ja i 11 dagar. Och Sandra var sjuk. Så vi tyckte att det var onödigt att dra dit.

Ja och väl hemma hos Becka så satt vi och snackade skit med hennes mamma om allt mellan himmel och jord. Och ja sen skulle jag och Sandra egentligen ha mött Becka i hennes skola. Men vi åkte hem till henne och suprisade henne när hon kom hem genom att gömma oss bakom soffan och sedan komma dansandes in i köket, där även Robin satt :)

Sen vart det tid för mat! Och kolla Ortodoxerna har en tradition att de stoppar ett mynt i degen till ett bröd som de bakar och därefter ska alla medlemmar få bryta en varsin del av brödet och den som hittar myntet ska behålla den för resten av året eftersom den ger tur. Och vem tror ni inte fick 5an? Jo jag så klart, jag är bäst, hahaha :D

Och till förrätt vart det soppa, och inte vilken som helst utan min favorit soppa :D Och efter det så dukades hela bordet fullt av mat. Det var skinka, det var potatisgrattäng, lammkött, kyckling, nått annat kött (fläsk), jugge koldolmar, paprika grej, beckas mammas pizza sallad och ett gäng på 6 hungriga personer. Och gott var det och mätt vart man och jag tog lite av allt, förutom potatis gratängen den tog jag massa av. Och jag tog inte "fläsk"köttet.

Men gud så gott det var, men det var inte slut där, efter maten så vart det efterrätt och vad serverades inte då? jo PITA!!! :D det är typ hur gott som helst och det är en sak som alla måste prova. Och när jag säger pita så menar jag inte pitabrödet, utan denna pita bakar man ungefär som man bakar winerbröd. Alltså man gör flera lager, och mellan alla lager ligger det ost (feta ost lr phiadelphia ost) Och det är hur gott som helst. Det kanske låter lite kanske lite skumt och äckligt. Men det är bara svårt att förklara. Hur som helst så är det jätte gott ^^

Efter maten gick alla barnen in i Beckas rum och där pratades det massa skit om allt mellan himmel och jord och efter det åkte jag hem.

Tack för en underbar eftermiddag/kväll familjen serb och tack för de underbara mätta timmarna jag fick tack vare er,
JA TE VOLIM <3<3<3<3

pusshej alx <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0