Månadslöfte!

Okej onsdag klockan är 11.05 och jag är helt ur form. Jag orkar verkligen ingenting idag och som det känns nu så kommer jag att tillbringa en stor tid i sängen när jag kommer hem. Men vad vet jag det kanske ändrar sig när man har fått i sig lite näring från den näringsrika skolmaten som idag består av fisk eller korvgryta. Så det blir nog korvgryta för min del. Den är faktiskt rätt så okej. Men vi får se, det kanske finns någon god vegitarisk mat.

Jag funderar faktiskt på att bli vegitarian för ett tag. Mest för att rensa kroppen från lite olika grejer. Eller kanske helt avstå från dålig fet mat på ett tag. Typ kanske bara käka sallad och sen kyckling och fisk eftersom de är fettsnåla kött. Eller fettsnåla, fisk består ju utav mycket omega 3 och det är ju fett, tror jag. Men det är bra fett.
Men det verkar nu som att det jag har skrivit innan betyder att jag ska va veg. Kanske en månad ungefär och sen få upp träningen lite grann också. Som jag lovat mig själv. Men orkar man? Det är ju det som är frågan och det är ju det jag inte gör. Men om vi säger att jag börjar kanske med att gå lite efter skolan eller på kvällarna. Kanske 4-5 dagar i veckan. Måndagar och Lördagar räknas inte till denna planering.

Okej nu lovar jag mig själv och bloggen + er som läser att det här ska gå nu. Jag gör mig ett sent nyårslöfte. Eller nej ett månadslöfte. Okej under en månad ska jag:
Inte äta godis,chips, popcorn (okej en massa snacks)
Inte äta snabbmat och tänka mer på vad jag stopar i mig.
Sluta dricka citronsaften i skolan och dricka vatten istället.
Börja gå ut och gå minst en timme i raskt tempo.
Tvinga någon att ladda ner en ljudbok så jag kan lyssna på någonting när jag är ute och går.
Gå och lägga mig tidigare och lägga ifrån mig datan och tv kontrollen och läsa böcker istället.
Plugga på de saker som kommer i vägen för mig i skolan.


Okej jag tror att jag fick med mig det mesta och nu har jag faktiskt er som hjälp. Och jag börjar redan nu. Jag ska inte heller röka något mer. Eller jo jag ska röka klart paketet jag har nu men sedan är det slut. Och jag kommer bokföra allt det här. Här och i någon bok hemma. Tack och hoppas att ni peppar mig nu! GO ALX
Pusshej, Alx <3


Kommentarer
Postat av: xxLazersPewPewx

GO ALX! x3

2009-01-14 @ 14:12:18
Postat av: LAJSHDKLADHS !!!!!!!!!!!! GISSA NAMNET?!?! 8D

hejja hejja alx

2009-01-15 @ 19:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0