Min mystiska morfar Benny Andersson.

Det finns en gubbe som brukar åka min buss ibland på morgonen. Och det är något speciellt med honom. Jag vet inte riktigt vad det är men han ser så mystisk ut. Inte alls så där James Bond mystisk ut. Men han ser så mystisk ut med sitt skägg som täcker halva ansiktet och med solglasögon fast det är vinter. Han brukar jag fantisera om. Alltså inte fantisera på det sättet som du tror. Men jag sitter och tänker på vem han är, vad han gör och... ja på hans liv helt enkelt.

Han ser ut som en snäll morfar med en mystisk källare där han förvarar allt hemligt FBI material. Ja som en snäll morfar som ser ut som Benny i ABBA. För när jag tänker efter så är han faktiskt väldigt lik Benny i ABBA. En mystisk morfar som utger sig för att vara Benny Andersson på busskortet.

Fast kollar man lite nogare på honom så ser han nog inte alls ut som en pianospelande gammal gubbe och inte heller som någon hemlig FBI agent. Nej han ser nog ut som en helt vanlig snäll gubbe med skägg. Fast ändå gör han mig så fundersam. Det är ju någonting med honom.

Fast någon gång ska jag nog hålla platsen bredvid mig. Och kommer det någon som försöker sätta sig på morfar Bennys plats. Ska jag tydligt förklara för personen att jag har hållit platsen för min morfar Benny. Fast det skulle ju kännas väldigt pinsamt om han inte sätter sig bredvid mig. För vad skulle då personen som absolut inte fick sitta bredvid mig tänka?

Fast vad skulle jag säga om han satte sig bredvid mig? Jag skulle ju inte kunna börja prata med honom som om han var min riktiga morfar. Nej "Benny" får nog bli ett mysterium för alltid.

Pusshej, Alx <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0