Musiken är mitt allt

I hela mitt liv har jag gillat musik, eller nej inte gillat, jag har ÄLSKAT musik. Jag har under hela mitt liv älskat att sjunga. Okej jag erkänner, jag kan inte sjunga, lr kan kan jag väll men det låter förjävligt. Men det är inte det som är grejen när det gäller musik. Musik är en konst och den finns för att vi människor ska kunna uttrycka våra känslor, med och genom musiken.

När jag var liten sa min mormor och mamma att jag hade ett musiköra. Jag vet inte riktigt vad som menas med det, men de sa det eftersom jag kunde veta vad det var för låt som spelades genom att bara höra det första som spelades i låten. Och det kunde jag när jag var jätte liten.  När jag däremot gick i 5-6 så brukade vi ibland leka så ska det låta på musiklektionerna och då ville alltid alla vara i mitt lag. Och vi vann alltid.

Men jag är fan inte så jävla musikalisk när det gäller instrument. Visst jag spela ungefär 11 olika instrument.. Men... jag är fan inte tillräckligt bra på något utav det. Men jag skulle lätt göa vad som helst för at kuna spela något instrument riktigt bra.

Men det är inte bara det att musik är konst. Finns det något sexigare än någon som kan spela något instrument eller. Typ trummor, det är ju så man får rysningar. Eller en kille som spelar gitarr, eller nej någon som sjunger. Nej skit samma, allt är sexigt, ungefär lika sexigt som att en kille kan skejra. Ååh!! Nej nu har jag helt tappat bort mej från ämnet. Så nu får jag hoppa tillbaka.

Jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna leva utan musik, och det skulle nog inte många andra heller kunna göra. Musiken är mitt allt, jag kanske inte lyssnar på musik 24/7, men musiken är ett av de få sätten man kan nå ut till så många under så långa perioder. Kolla på Tupac t.ex. hans musik lver fortfarande kvar. Och Elvis ska vi inte prata om.

Men som jag skrev i gårdagens inlägg, jag har ju blivit ett totalt Abba freak. Och i en låt så finns det en riktigt bra del som får avsluta detta blogg inlägg. Så jag tackar om du orkar läsa allt :)

And I've often wondered, how did it all start
Who found out that nothing can capture a heart like a melody can
Well, whoever it was, I'm a fan

Pusshej, Alx <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0