Jag är den rökande hamstern.

Gud alltså ärligt det här har vart den jobbigaste måndagen i hela mitt liv, eller så känns det i alla fall just nu. Och jag har setat vid den här skol datorn i typ en timme och letat efter bra rubriker till en krönika och inte har jag kommit någonstanns i mitt letande. Nej jag har kommit till 6 stycken olika krönikor just nu varav jag har hittat 3 stycken under denna förmiddag. Och inte har jag fastnat för någon krönika, eller jo okej då. Jag fastnade med en som hade rubriken
"från hamster till snigel", Och den krönikan handla om en man här i Eskilstuna som hade råkat komma över en tidning på bussen där det stod om några onödiga faktan.

Han fastnade på den där det stod att en hamster har sex upp till 75 gånger per dag. Och lite senare ser han att en snigel kan sova i 2 år. Han skrev även att han i tankarna reste tillbaka i tiden och hamnade som 15 åring på en av grundskolorna här i Eskilskuna. Och ni vet nog antagligen vad som är ens största bekymmer när man är 15 år. Och för er som inte vet så kan jag ju berätta det, det är sex. Och varför är det då så? Jag vet inte, kanske för att jag inte är någon direkt forskare i 15 åringars hjärnor. Men jag tror att det har med puberteten att göra, liksom runt 15 års åldern, ofta innan, så kommer man in i puberteten och börjar sin klättring på väg upp till vuxen livet. Och vad är det vuxna har? Jo sex. Och vad är det man ser överallt? Jo sex. Eller kanske inte sex i sig men man ser tuttar och "naken hud" och allt som kan få små pojkar och flickor att vilja börja utforska den nya världen.

Men börjar det inte gå lite för långt när man som 11 åring redan börjar intressera sig för sex? Eller ja intressera, då menar jag inte att de kanske tänker på sex men liksom har sex. Jag känner mig lite gammal modig nu när jag tänker skriva detta, men herregud dom är bara 11 år! Dom är små barn. Men när jag tänker tillbaka själv så är det väll kanske inte världens största bekymmer. När jag var 11 år gick jag i 5an och visst tänkte väll jag på sex. Och när jag var 11 år så tog jag min första cigarett. Visst det var väll mest på skoj. Men om jag hade vetat egentligen att man inte behövde stressa in i vuxenlivet så hade jag nog kanske väntat med den där cigaretten. Men vad vet jag, nu sitter jag här som en rökare som försöker sluta och hoppas väll egentligen på att jag aldrig hade tagit en cigarett över huvudtaget. Vad vet jag? Kanske är jag bara en som hoppats på att jag inte borde gjort som jag gjort vad det än gäller?

Pusshej, Alx <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0