Livet är en lek med ord.

Ibland så undrar jag hur många svenska ord det finns. För det måste finnas miljardvis. Men varför ska det finnas så många ord för hälften av dom använder man sig ju inte av, och hälften av dom är ju ord som man inte vet vad det betyder. T.ex. som inatt, då fick jag ett sms där det stod att personen hade gått och blivit nostalgisk. Och jag har ingen aning om vad det var... så jag skrev i stort sätt att jag inte visste vad nostalgisk var men det lät som ett dåligt ord. Och jag vet inte om min hjärna styrde mig helt rätt eller helt fel på det området.

Och det finns faktiskt många ord som stör mig som är svåra. Och en gång fick vi ett papper på textkommunikationen. På hela pappret så var det svåra ord som vi skulle leta upp och skriva vad det betyder. Just nu kommer jag bara ihåg ett ord och det var Ukulele och det är ju en typ av gitarr. Men det fanns mycket konstiga ord som ingen använder.

Eller hur ord stavas, det är riktigt störande. Typ Genre? varför ska det stavas så när man uttalar det helt annorlunda? Fast vissa ord kommer nog att ändras. Som ordet mig, det kommer nog stavas som mej om ett tag. Ja ord är konstiga, det har vi lärt oss genom våra år i livet.

Pusshej, Alx <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0