Yogurten förstörde mitt liv

Okej den här dagen har absolut vart allt annat än lyckat. Dagen började som vanligt i min säng och jag ville absolut inte kliva upp, jag var hur trött som helst, även om jag gick och la mig klockan halv tolv. Sen när jag väl klivit upp ur sängen och gjort mig i ordning så gick jag ner till köket och bestämde mig för att käka lite frukost och eftersom jag igår kväll såg att mamma köpt hem yogurt så vart jag så klart sugen på en skål med vanilj yogurt. Och när jag höll på att vinkla handen för att fylla skålen så såg jag att det stod hallon på förpackningen och jag vart små tjurig och gick och hämtade den andra yogurten som stod i filen, sen gjorde jag en liknande gest med handen och då såg jag att det stod jordgubb. Snacka om att yogurten svek mig mer än någonsin och total förstörde min dag.

Men dagen var tyvärr inte slut där, nej dagen fortsatte ju som vanligt och jag skulle ha foto och eftersom jag trodde att vi hade slutat med de analoga delen och skulle börja med den digitala så tog jag ju såklart med mig min egna kamera. Men nej, vi skulle ha analogt foto och läraren var borta och ingen hade någon aning om vad vi skulle göra, så alla improviserade och började framkalla bilder. Men det var nog bara tur att jag inte skulle fota med min kamera. För smartskallen Alexandra hade ju självklart glömt sitt minneskort i hennes dator som var kvar hemma på zebra kudden.

Lunchen var väll inte heller direkt dagens höjdpunkt, Det var konstig mat som vanligt. Och det slutade med att jag fick äta potatis mos och veg nuggets. Vad är det för fel på skolor egentligen, liksom det är sällan man är mätt. Man borde fan matstrejka någon gång! Det skulle inte sitta fel. Eller jo det skulle det, jag älskar mat. Jag äter alltid :O

Eftermiddagen flöt väll på rätt så bra och efter skolan så följde Pullan med mig hem för att färga mitt hår och sen var mamma gullig och köpte Pasta <3
Sen åkte jag med Pullan halva biten i bussen för att komma hem till Becka och kolla Andra Avenyn med henne och Sandra. Och där gick tiden väldigt fort :) och nu sitter jag här hemma igen.
I mitt rum, på sängkanten med datorn i knät och tvn är på fast jag inte kollar. Precis som det ska vara. Så visst dagen kanske började helt knäppt men den slutade rätt så bra i alla fall...

... förutom att jag är hungrig igen.
Pusshej, Alx <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0