It's a boy girl thing

Okej det var ingen av de filmerna jag nämde tidigare som håller på att tankas ner. Nej istället vart det min sommarfavorit It's a boy girl thing. En film som jag tipsar alla om.

Filmen är väldigt lik Freaky Friday med tanke på att även denna film handlar om att två personer byter kropp med varandra. Men denna gången är det inte en mamma och en dotter utan denna gång är det en kille och en tjej som bor grannar och självklart hatar de varandra. Killen är en av de populära i skolan, han är tillsammans med skolans snyggaste tjej och tillsammans är de det perfekta hollywood paret. Tjejen däremot är den typiska tönten, och då även oskuld och hatad av alla förbi passerande. Och när dessa två människor byter kropp så är det inte det lättaste att sammarbeta för att få tillbaka den. Och istället för att hjälpa varandra så hatar de varann ännu mer och de båda blir mer ovänner.

Jag tycker att filmen är riktigt bra eftersom man skrattar ihjäl sig flera gånger under filmen. Det är också en film som man kan  se flera gånger om och ja de som följer min blogg vet att jag har skrivit ett x antal inlägg om att man borde få vara en annan för några dygn. Filmen är även bra eftersom man får tankar om att vad skulle jag göra om jag hamnade i min oväns kropp. Och det finns nog egentligen bara en sak som är dålig med filmen, men det tänker jag inte säga. Så ta chansen, se It's a boy girl thing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0