Tanten som skrek åt mig på ett museum

självklart så glömde jag mitt paraply och Örebro sög stenhårt.... Först kom vi dit och typ satt i hundra år.. Sen skulle vi självklart vänta på nån jävla guide. Så då vänta vi i 45 min sen hade hon sakt att hon hade missuppfattat allt och trodde att hon skulle vara där klockan 2 ist för 1. Och det var då jag fick skäll tror jag...
Det stod ett piano mot väggen och nån i klassen sa att jag skulle spela, så jag typ aha och spelade spanien. Efter att jag spelat 1,5 del av låten så kom det en sur tant och skrek att jag inte fick spela och jag var tvungen att va tyst för det var ett museum... Men men, va fan de va ju liksom inte i museet... Och vrf står ett piano i ett museum om man inte får pilla på det?

Och en kvart senare fick vi reda på att hon hade sjukskrivit sig. Så på en kvart typ så fick vi gå runt och kolla på lite saker. Och efter det så typ gick vi in i ett rum och där fick vi knappt kolla på grejjerna, ist skulle vi lyssna på en gubbe som pratade. Och efter typ 10 minuter fick vi gå till fotoutställningen. 12 tavlor :O det tog typ några minuter sen hade man kollat alla och då tog vi rökpaus. Och sen gick vi till nån affär och köpte godis. Och sen satt vi där i hundra år.... Sen åkte vi hem.

Detta sög som fan, men jag fick skäll det var kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0